حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

تغییر رنگ کرونایی مشهد؛ نارنجیِ حساس (۸ اسفند ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۰۴۵۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
تغییر رنگ کرونایی مشهد؛ نارنجیِ حساس (۸ اسفند ۱۴۰۰)
براساس اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهر مشهد دوباره به رنگ نارنجی یا وضعیت پرخطر تغییر رنگ داد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ براساس اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهر مشهد دوباره به رنگ نارنجی یا وضعیت پرخطر تغییر رنگ داد. با اینکه پیک ششم کرونا در مشهد خیلی زودتر از پیش بینی‌ها و انتظارات از قله مبتلایان و بستریان گذر کرده و هم اکنون روند نزولی به خود گرفته است، متولیان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت مشهد در این زمینه را بسیار متزلزل دانسته و تاکید کرده اند این تغییر رنگ نباید باعث ساده انگاری‌ها در رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی شود؛ موضوعی که رعایت آن در روز‌های منتهی به پایان سال می‌تواند موجب بهبود وضعیت و شرایط کم خطرتر کرونایی در شهر شود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأیید این موضوع که مشهد از قله پیک کرونا عبور کرده و شاهد روند کاهشی در تعداد بستریان و مراجعان سرپایی هستیم، به خبرنگار ما گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا طی ۲‌روز گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تک رقمی شده است و در بررسی آمار مبتلایان کرونایی شهر مشهد در ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش محسوسی بوده ایم؛ موضوعی که باعث شد ما از شرایط قرمز کرونایی به وضعیت نارنجی تغییر رنگ بدهیم.

کاهش بیماران سرپایی در مشهد

محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه این تغییر رنگ نوید این را می‌دهد که در صورت رعایت بیشتر مردم و افزایش تزریق دز سوم واکسن بتوانیم حتی با بهبود وضعیت، از شرایط نارنجی نیز فاصله بگیریم، افزود: طی ۱۰ روز گذشته تعداد بستریان موجود در بیمارستان‌های زیر پوشش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۷۹ نفر بوده است که این عدد به ۷۰۱ نفر کاهش پیدا کرده است. همچنین تعداد بیماران سرپایی از ۱۱۰۰ نفر به ۶۲۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با کمک مردم، تاکنون مدیریت پیک ششم به خوبی انجام شده است، به بیان دلایل کاهش آمار مبتلایان در شهر پرداخت و گفت: سرعت بالای واکسیناسیون در کشور باعث شده است که بتوانیم در سویه جهش یافته‌ای مانند امیکرون که سیستم بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی و آمریکا را دچار نارسایی جدی کرده است، از قله ابتلا به کرونا عبور کنیم و امیدواریم بتوانیم ادامه پیک را نیز مدیریت کنیم.

دز سوم جدی گرفته شود

پهلوان ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌ها باید در بالاترین درجه ادامه پیدا کند، زیرا ساده انگاری به سرعت شرایط را دگرگون می‌کند و با توجه به کاهش گردش ویروس در جامعه و تغییر رنگ کرونا در شهر باید واکسیناسیون دز سوم را جدی بگیریم تا ایمنی جمعی بالا برود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مقایسه وضعیت کرونا در مشهد و دیگر شهر‌های کشور، اظهار کرد: از وقتی که اولین موارد امیکرون در مشهد مشاهده شد ما زودتر از دیگر شهر‌های کشور وارد پیک شدیم و مشهد زودتر از دیگر شهر‌ها قله کرونا را سپری کرده است.

پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۲۳۴ بیمار و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون حدود یک چهارم بیماران بدحال مبتلا یا مشکوک به کرونای استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این موضوع نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات، امیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیماران، به ویژه افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

واکسیناسیون ۹ درصد کودکان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با تأیید اینکه در موج ششم کرونا، تعداد کودکان مبتلا به سویه امیکرون بیشتر از موج‌های قبلی است، تأکید کرد: از عموم مردم در خواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

به گزارش وبدا، محمدعلی کیانی درنشست فوق العاده قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۶۶ هزار کودک ۵ تا ۱۱ سال، معادل ۹.۰۷ درصد از جمعیت هدف زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند، گفت: هم اکنون همه پایگاه‌های واکسیناسیون استان فعال است و والدین می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز برای دریافت واکسن فرزند خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و حضور بیشتر مردم در مراکز خرید، لازم است که نظارت و کنترل بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف صورت گیرد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم ویروس امیکرون شباهت زیادی به بیماری سرماخوردگی دارد و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن کوچک‌ترین علائمی بلافاصله به پزشک یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند.

مجید جعفری نژاد افزود: دوره درمان ویروس امیکرون در افراد با وضعیت خفیف و علائم متوسط ۵ روز است. اگر شرایط فرد خاص بود و طی این فاصله زمانی مشکلش برطرف نشد، باید طبق نظر پزشک خود این شرایط را بدون تشدید وضعیت پشت سر بگذارد و به بهبودی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->